Gardsmat og skaumat på konferansen 4. og 5. mai.

Gardsmat og skaumat – i natur- og gårdsbarnehager kokkelerer vi både inne og ute med barna. Margit Vea er en aktiv samfunnsdebattant, hun utvikler matkurs og er daglig leder i sitt eget firma Margit Vea AS. På konferansen i Stjørdal kommer hun for å gi oss mer kunnskap om hvordan lage god og næringsrik sammen med barn ute i naturen. Du finner informasjon og link til påmeldingsskjema her på nettsida under fanen Gode ideer og arrangementer. Bli med på interessante og givende dager sammen med mange andre som er interessert i natur- og gårdsbarnehager.

Margit Vea mener at naturlig mat gir den beste start for barn og voksne.

Maten skal smake godt og være god for både kropp og sjel.

Maten skal være næringsrik og variert.

Rene, lokale råvarer etter sesong og tradisjon.

Sann og levende mat uten juks og kjemiske sprøytemidler.

Barnas egen kokebok

Margit har skrevet mange kokebøker, særlig om og for barn. Hun har fast spalte i Aftenposten Junior og sitt eget matprogram Kjøkkenpatruljen på MatkanalenTV.

Hun har et brennende engasjement for at barn og voksne skal få god, levende og naturlig mat som gir dem gode smaksopplevelser og god helse. Hun er opptatt av at foreldre skal kjenne mestring på at de selv kan lage næringsrik og god mat både til seg selv og barna sine.