Barnehage med egen hjortefarm

På Ringerike har NNG ett eget lokallag, vi er flere Natur og gårdsbarnehager som samarbeider godt og har noen samlinger i året. Idag var vi i Sokna Natur og gårdsbarnehage.

Hos Gunn Randi Tuft på Sokna får de 36 barna være med på mye moro, slik de alltid gjør i en NNG barnehage. Det som skiller seg særlig ut på Sokna,er at de har egen hjortefarm. For tiden har de 15 hjorter i en gigantisk innhegning, lengre og større enn det øye kunne se, bokstavlig talt. Totalt har de kapasitet til 180 dyr.

Hjorten er relativt tam og folkevant og den kom helt ned til oss når vi var der med kraftfôr. Barna går aldri inn, av sikkerhets hensyn, men de forer dem ved gjerdet med gress, kraftfôr, og frukt fra de lokale butikkene. Banan er en klar favoritt :-)

Hjort er hjort sa elgen som gikk over bekken og ble rein.....

Det er en fantastisk flott barnehage, verdt ett besøk, ta kontakt med oss så formidler vi kontakt.